DoubleTapCQB


Double Tap CQB Airsoft Arena


Plats:

Västra Vägen 12, Åstorp. Sverige. (Ca. 20km öster om Helsingborg på väg E4.)


Yta:
6000 m2!
2 våningsplan och lite källarutrymmen.


Planlösning:

En gammal möbelfabrik och butik. Massor av rum, gångar, hallar och kontor att utforska i jakten på flaggor,

motspelare eller gömställen där DrBlod eller andra zombies väntar på dig.
Fåtal flaskhalsar, oändliga möjligheter till flankningar eller flyktvägar.


Närmiljö:

Vägg i vägg på varsin sida av arenan finns en pizzeria, sibylla och en obemannad bensinmack.
Tanke mage och bilen. :)


OBS! ALL utrustning och speciellt vapnen ska transporteras i vapenväskor eller ryggsäckar etc,

så att inte grannar eller andra förbipasserande misstolkar det hela.


Tillgång till el: Jajamen, gott om uttag för att ladda batterier eller annat.

Vatten: Japp, men inte för att dricka. Enbart tvätta händer eller spola toaletter.

Toaletter: Jajamen, städade och i bra skick. Hjälp oss hålla dom fortsatt så.


Parkering:

25 parkeringsplatser finns i direkt anslutning och tillhörande arenan. Men samåk helst, om inte så för miljöns skull.


Öppettider:

Allt utefter hur vi i Crew har ledigt från jobb eller annat i kalendern, så kommer vi att försöka ha öppet så ofta det går,

och så mycket som krävs för att få ihop till hyran. :)


Vill ni hyra arenan privat någon gång, så maila oss på: info@cannibalhippies.se


Spelavgift:
150 kr per spelare.

Spelavgiften SKA betalas när du gör din bokning.
Detta görs till 073 933 69 15.


(Pga. Covid19 är det enbart spelare som kan komma på våra evenemang. Inga extra kamerafolk eller åskådare.)


Andra spelavgifter kan förekomma, beroende på spelupplägg och andra variabler.

Det är ditt ansvar som bokare att ha koll på detta så att betalningen blir rätt.


Läs nedan om de olika spelen vi arrangerar. De flesta mindre game-modesen förekommer på ordinarie spel.
AirSwat Operations och Zombie-spel är mer inriktade special-scenarion för mindre grupper.

INFO


Vi använder oss TimeCenter som bokningsklient.

Det tar dig några sekunder att fylla i namn och email och sen är du anmäld.


Det är viktigt att du har samma namn i din anmälan som avsändaren på Swish-betalningen.

Alternativt att du lämnar ett meddelande i swishen så att vi kan koppla namn till betalning.


Varmt välkommen!

REGLER FÖR BANAN


Klicka på rubriken för att läsa reglerna.

Det är ditt ansvar att kunna reglerna så att inga skador eller säkerhetsöverträdelser sker.
Att inte kunna reglerna är ingen giltig ursäkt ifall något går fel eller en annan spelare skadas.


Joule-creeping och andra fusk resulterar i ban.

Killer


Ingen spawn.
Matchtid kan variera.

Alla lag placeras ut på banan, när spelet börjar gäller det att du och ditt lag är sist kvar, eller har flest spelare ifall ett annat lag har spelare kvar på banan också.

Capture the Flag


Gruppspawn på lämpligt antal spelare.
Matchtid är max 8 minuter.

Från spelstart ska lagen ut på banan och hitta sina egna flaggor för att sedan ta hem dom till egen bas/spawn.

Det lag som först får hem alla sina flaggor vinner matchen, alternativt att det lag med flest flaggor efter 8 minuter vinner matchen.

Varje flagga ger poäng.
Man får bära flera flaggor samtidigt, man rör inte motståndarens flagga, träffa på flagga är träff på dig, flaggan får kastas/passas till medspelare och flagga/flaggor släpps på platsen du var på när du träffades.

King of the Hill


Ingen spawn.
Matchtid, 4 minuter.

Vid matchstart ropas det ut vilken plats på banan som är "The Hill".

Det gäller sedan för lagen att ta kontrollen över platsen och/eller vara de som har sitt lag på platsen när matchtiden går ut.

Poäng fås för The Hill samt kvarvarande spelare på banan.

Domination


Gruppspawn på lämpligt antal spelare.

Matchtid är normalt 10 minuter.

På banan finns ett antal schackklockor att hitta, aktivera och försöka bevaka. Varje klocka ackumulerar tid som ger poäng åt ditt lag. Det lag som samlat på sig flest poäng efter alla matcher vinner.

CounterStrike


Ingen spawn.
Matchtid 5 minuter.

2 lag möter varandra i rollerna av Terrorister och CounterTerrorist.

Terroristerna ska transportera sin bomb till någon av de förutbestämda platser som finns på banan, och starta dess nedräkning som är satt till 2 minuter.

Terroristerna ska sedan hindra CT från att desarmera bomben.

Om bomben exploderar vinner Terroristerna, i alla andra lägen vinner CT. Om bomben är startad, men matchtiden tar slut, så spelar man tills det att bomben antingen är desarmerad eller exploderar.

The Collectors


Gruppspawn på lämpligt antal spelare.
Matchtid ca. 30 minuter.

Via utrop med jämna mellanrum ska lagen ta sig till de angivna platserna för att hämta hem föremål till sin bas. Det lag som är först till platsen ska försöka få hem föremålet till egen spawn.

Föremålet kan stjälas av andra laget så länge det är ute på banan.

Det lag med flest föremål vid matchens slut, vinner.

AirSwat Operations


Med en spelartrupp på maximalt 10 personer, kommer ni att få chansen att agera insatsstyrka i flertalet uppdrag.
Dessa baseras på händelser eller andra underlag hämtade från verkligheten eller kanske lite från film och bio. ;)

Hela upplägget är satt till 4 timmar. Från det att klockan startar tickar denna tid ner och ni ge er på det ena uppdraget efter det andra.

Inom denna tidsram ska ni även sammanställa information och planera era insatser.


Dessa spel kan ses som MilSim eller RealSim.


Till er hjälp kommer en spelledare att agera insatsledare i form av att delge kartor, uppdragsinformation och svara på eventuella frågor.


Därifrån är det upp till er att ta beslut, lägga upp en taktik och sedan genomföra uppdraget.


Det kommer att finnas sätt för crew att ändra på banan och planlösningen från en gång till nästa. Utgå inte från att ni vet hur där ser ut.

Antalet platser och sätt att påbörja sitt uppdrag kommer att variera, samt även överraska.


Regler

Magasinen får inte laddas med fler kulor än vad den riktiga förlagan har i kapacitet.

Alla vapen i er grupp anses vara ljuddämpade.

Träff på vapen = ert vapen är försatt ur funktion detta uppdrag. Nyttja skundärt.

Träff i bröstkorg eller huvud = Eliminerad. Ligg kvar tills uppdraget är avslutat.

Träff i arm eller ben = halta resten av uppdraget/kan ej nyttja armen resten av uppdraget.

Vid träff i arm eller ben krävs bandage inom 2 minuter för att inte tappa medvetandet/blöda ut.
Om bandage appliceras på skadad arm eller ben, kan du fortsätta uppdraget med haltandet eller obrukbar arm.

Vid en andra träff, har du 1 minut på dig att få ett bandage applicerat.
Vid en 3e träff är du försatt ur spel.

Man kan bandagera sig själv.

Du får plocka upp ammo från fallna med och motspelare.


Motståndarna kallas för Opposing Force.

Deras roll är att rollspela och agera på platsen utifrån det uppdrag de själva fått. Men räkna inte med korkade "metal gear"-vakter, men inte heller imba-AI som wallhackar, meta-game.ar eller liknande.

Individerna i Opposing Force kommer att agera ut sina skador de med, gällande vapenträffar etc.


Förslag på utrustning:

Liknande/gemensam utrustning för att lättare känna igen varandra. Inga armbindlar nyttjas i dessa scenarion.

Radio, kommunikationen kommer att vara oerhört viktig ifall ni kommer ifrån varandra eller opererar på olika platser.

Enkel mat som går att äta snabbt när tillfälle ges och om behovet uppstår.

Camelback, vätska är alltid viktigt.